Başakşehir Living Lab ve Nitra Games Oyun Hackathonu

Başakşehir Living Lab ve Nitra Games Oyun Hackathonu 4 Eyl 2020

Etkinlik Hakkında:

Başakşehir Living Lab ve Nitra Games iş birliğinde yapılacak etkinliğin konusu Covid-19 Salgını ile mücadele kapsamında  insanların sağlıklı kalmasına ve salgının bulaşmasının engellenmesine yardımcı olmak amacı ile çocuklar başta olmak üzere kişisel (sosyal mesafe, temizlik, maske, v.s.) önlemleri oyunlaştırma yoluyla anlatacak öğretici oyun tasarımı etkinliği konusudur.

Salgın sürecinde teknolojinin öneminin gittikçe artmasının sonucunda özellikle son zamanlarda teknolojilerden  faydalanarak sağlık sektörüne yapılan destekler hepimiz için önem arz etmektedir.

Bu Başakşehir Living Lab & Nitra Games Oyun Hackathonu ile amacımız; oyun yazılımları kullanarak tasarladığımız oyunlarla bu sürece destek olmak, oyun teknolojisi ile ilgili bilinirliği arttırarak günlük hayatta bu teknolojinin yer edinebileceğini göstermek, gençlerin yaratıcılıklarını geliştirerek daha üretken, sorgulayıcı ve çözüm odaklı bireyler olmalarını teşvik ederek Covid-19 salgını sırasında teknoloji ile tasarımı birleştirmenin önemini  vurgulamaktır.

Sizlerin de fikirleriniz ve yaratıcılığınızla bu sürece katkıda bulunmanızı  bekliyoruz.

Etkinlik Konusu:

Başakşehir Living Lab Oyun Hackathonu’nda, katılımcıların belirli bir süre ve program dahilinde belirlenmiş olan konularda belirli bir amaca yönelik olarak oyun yazılımlarını kullanarak tasarlamaları ve sağlayacağı faydaları hazırlayacakları sunumlar ile anlatmaları amaçlanmaktadır. Bu oyun tasarımların temel olarak işlevini ve çalışma prensibini anlatacak şekilde çalışır olması gerekmektedir. Katılımcılar ile Zoom Pro üzerinden online olarak yürütülecek bu etkinlik sonunda seçilen oyun tasarımları Başakşehir Living Lab ve Nitra Games’in tasarım bölümünde sergilenecek ve Başakşehir Living-Lab Dijital Mecralarında ve Bültenlerinde yer alacaktır

Konu Başlığı :

  • Bulaş Riskini En Aza İndirmek Amacı İle Kişisel Temizlik, Sosyal İzolasyon v.s. Konularda Bilinç Oluşturmak Amaçlı Oyun Tasarımları,

Etkinlik Ortamı ve Yöntemi:

Başakşehir Living Lab Oyun Hackathonu  çevrimiçi ortamda gerçekleştirilecek ve etkinlik yönetimi, eğitim, mentorluk, değerlendirme, jüri, ödül töreni v.b. etkinlik kapsamında yapılacak tüm işler ZOOM Pro uygulaması ile çevrimiçi olarak yapılacaktır. Bu etkinliğin gerçekleştirilmesi sırasında kullanılacak dijital platformlar ve detaylar ile ilgili  18 Eylül 2020  Cuma 17:00’ye kadar tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.

Katılımcılarda Olması Gereken Nitelikler:

Başakşehir Living Lab ve Nitra Games Oyun Hackathonu aşağıdaki niteliklere sahip kişilere açıktır. Başvuru kriterlerine en çok uyan başvurulara katılımda öncelik verilecektir.

  • Oyun yazılımı konusunda daha önce bir eğitime katılmış olmak,
  • En az 1 adet oyunu geliştirmiş olmak,
  • Uygulama marketlerinden birisinde en az 1 adet oyunu yayınlamış olmak,

Kontenjan

Asıl Katılımcı Sayısı : 12 ( Takım + Bireysel Katılımcı )

Yedek Katılımcı Sayısı : 5

Mentor Komitesi

Sabri Cici / BLL Teknik Sorumlusu

Erhan Kaplan / BLL Teknik Sorumlusu

Gonca Genç / Nitra Games, Kurumsal İletişim Müdürü

Noyan Culum / Nitra Games, Genel Müdür

Nazım GÜLTEKİN / Nitra Games, Bilgisayar Mühendisi

Umut SOLMAZ / Nitra Games, Eğitmen

Jüri Komitesi

Can Tunçsav / BLL Genel Koordinatör Yrd.

Sabri Cici / BLL Teknik Sorumlusu

Erhan Kaplan / BLL Teknik Sorumlusu

Gonca Genç / Nitra Games

Noyan Culum / Nitra Games

Son Başvuru Tarihi:

18 Eylül 2020 Cuma, 18:00

Düzenlenme Tarihi: 

23 Eylül  2020, Çarşamba   09.00 (Başlangıç)

24 Eylül 2020,  Perşembe  17.00 (Bitiş)

Katılımcıların geliştirdiği projelerin;

  1. Fikir ve konsept
  2. Oyun geliştirme
  3. Sunum ve değerlendirme

aşamalarından geçerek 30 saat içerisinde .exe veya .apk formatındaki dosyaları ile birlikte sunuma hazır hale getirilmesi beklenmektedir. Program süresince konusunda uzman mentorlar katılımcılara yol gösterecek ve çıkan ürünler jüri tarafından değerlendirilecektir.

Etkinlik Programı :

23 Eylül  2020, Çarşamba    – 1. Gün

09.00 – 09.30 Açılış, mentor ekibinin tanıtılması, etkinliğin hedefi ve kuralların anlatılması / Zoom Online

09.30 – 10.00  Konu başlığının anlatımı,  değerlendirilmesi ve soru – cevap / Zoom Online

10.00 – 10.30  Söyleşi – Mevlüt Dinç – Hayat Bir Oyun / Zoom Online

10.30 – 11.00  Katılımcıların beyin fırtınası süresi / Zoom Offline

11.00 – 12.00  Katılımcıların proje fikirlerini mentorlerle paylaşması / Zoom online

12.00 – 16.30  Oyun Geliştirme Başlangıç

16.30 – 17.30  Katılımcıların proje sürecini mentorleri paylaşması / Zoom online

17.30  ve Sonrası Tasarım Çalışmaları – Devam / Zoom Offline

 

Not: Mentorlerden 18.00’a kadar destek alabilirsiniz.

 

24 Eylül 2020,  Perşembe  – 2. Gün

09.00 – 09.15   Genel Toplantı / Zoom online

09.15 – 14:00   Oyun Geliştirme  Çalışmaları – Devam / Zoom online

14:00 – 14:30   Oyun Tasarım Raporu Hazırlama Eğitimi / Zoom online

14.30 – 15.30   Oyun Geliştirmenin  Tamamlanması  ve Sunumların Hazırlanması / Zoom offline

15.30                  Oyunların ve sunum dosyalarının teslim edilmesi

15:30 – 16.30   Proje Sunumları – Juri Değerlendirme / Zoom online

16:30 – 17:00   Ödül Töreni / Zoom online

Ödüller:  

  1. 1000 T.L.
  2. 750 T.L.
  3. 500 T.L.

Ayrıca;

Nitra Games Oyun Yazılım Şirketi’nde seçkin  ve yetkin bir oyun geliştirici ekibiyle çalışma ve staj imkanı

Başakşehir Living Lab Oyun Hackathonu: Covid – 19 Salgını ile Mücadele

Genel Kurallar:

  1. Katılımcılar bireysel olarak başvurabilecekleri gibi grup olarak da başvuruda bulunabilirler.
  2. Gruplar en fazla 4 kişiden oluşmalıdır.
  3. Ödül almaya hak kazanan gruplardan bir kişi ödülü alarak grup arkadaşları ile ödülü kendi aralarında eşit olarak paylaşmayı kabul etmiş olur.
  4. Gruplar “Başvuru Formu”nu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurmakla ve son başvuru tarihinde göndermekle yükümlüdür, aksi takdirde kayıt tamamlanmamış sayılır. Başvuru sonucunda yapılan elemeler sonucunda onaylanan katılımcılara (bireysel veya takım olarak) 21 Eylül 2020 Cuma 17:00’ye kadar katılımlarının onaylandığını belirten bir e-posta gönderilecektir.
  5. Başvuru Formunda doğru olmayan bir bilgi sağladığı tespit edilen bireyler, grup ve grup üyeleri yarışmadan elenir, ödül kazandı ise ödülü geri alınır.
  6. Hackathona katılan her projede özgünlük ve daha önce düzenlenen başka bir yarışmaya katılım sağlamamış olması şartları aranmaktadır. Başka kaynaklardan alınmış oyunların farkedilmesi halinde katılım geçersiz sayılır, oyunların etkinlik süresince katılımcıların kendileri tarafından yapılmış olması şarttır.
  7. Oyunun özgün bir çalışma olmaması, aksine bir iddia olması ve üçüncü kişilerin tasarım üzerinde hak iddia etmesi durumunda sorumluluk yarışmacıya aittir.
  8. Katılımcılar en fazla bir oyunla değerlendirmeye katılabilir.
  9. Katılımcılar içerisinde oldukları takımı, takım oluşturulduktan sonra bırakamaz ve başka takım ve/veya projeye geçiş yapamazlar.
  10. Katılımcılar proje takımlarında görev dağılımlarını kendileri belirlerler. Mentörlerin onayı ile diğer katılımcılar birbirlerine destek verebilirler.
  11. Katılımcılar program akışına ve zamanlamaya uygun olarak çalışma yapmak, programda yer alan eğitim, v.s. her türlü etkinliğe takım olarak ya da bireysel olarak katılmak zorundadır. Oyun tasarım raporlarını ve dosyalarını belirtilen zamanda ve formatta değerlendirme için teslim etmelidirler.
  12. Katılımcılar projelerini tamamladıkları zaman teslim yapabilirler, teslim saatini beklemek zorunda değillerdir.
  13. Hackathona katılım ücretsizdir.
  14. Başakşehir Living Lab ve Nitra Games bu hackathon, kurallar ve katılımcı seçimi ile ilgili her türlü değişiklik yapma hakkına sahiptir ve katılımcılar başvuru yaptıkları an bu durumu kabul etmiş sayılırlar.
  • Sunum
  1. Her ekip belirtilen şekilde ve formata uygun bir sunum hazırlayarak projesini jüriye sunmalıdır. Ürün sunumu için verilen süre en fazla 5 dakika (sunum + soru_cevap) ile sınırlıdır.
  • Değerlendirme:

Değerlendirme jüri tarafından 7 kritere bakılarak yapılacaktır. Bu kriterler fikir, yaratıcılık, tasarım, pandemi sürecine faydası, oyun mekanikleri, teknik kurallara uygunluk, sunum olacaktır.

Başvuru Formu

Kontenjan Dolmuştur.